در سیستم موتور خودرو ، 3 نوع دسته موتور وجود دارد. دسته موتور دو سرپیچ یکی از قطعات پرمصرف در سیستم جلوبندی است. جایگاه تعبیه این قطعه بین بدنه و موتور است و وظیفه آن، نگهداری از موتور و جلوگیری از لرزش های ناشی از فعالیت موتور و گیربکس است. از علائم خرابی دسته موتور می توان به لرزش های بیش از حد و لگد زدن موتور به بدنه در حالت روشن و نیم کلاچ اشاره کرد. عدم رسیدگی به موقع به خرابی این قطعه، باعث آسیب به سیستم جلوبندی می شود.
نکته: هنگام تعویض دسته موتور، از سالم بودن سایر اجزای دسته موتور نیز اطمینان حاصل کنید.