این قطعه جزو لوازم یدکی مصرفی و ضروری در خودرو است. وظیفه اصلی دسته موتور، نگهداری موتور خودرو در جایگاه خود است و به عنوان نوعی واسط میان بدنه خودرو و موتور خودرو عمل می کند. در ساختار تولیدی دسته موتور، از آهن به عنوان نگه دارنده و از لاستیک به عنوان ضربه گیر استفاده می شود. دسته موتور گرد فلزی در قسمت پایینی موتور قرار می گیرد و از یک سو به بدنه خودرو و از سوی دیگر به موتور متصل می شود. این قطعه از انتقال لرزش و تکان از سمت موتور خودرو به سمت اتاق سرنشینان جلوگیری می کند. از نکات مهم در مورد دسته موتور، نداشتن ترک و له شدگی و نیز عدم پارگی در این قطعه است. ضربه نزدن دسته موتور گرد از سمت موتور خودرو به سمت اتاق سرنشین هنگام حرکت اولیه خودرو و در حین رها کردن کلاچ خودرو، از نشانه های عملکرد مناسب این قطعه است. در صورت وجود این گونه مشکلات، قطعه را تعویض کنید. استفاده طولانی مدت از دسته موتور و نیز تحمل وزن بالای موتور خودرو باعث خرابی و از بین رفتن کارکرد اولیه و اصلی قطعه می شود. بهتر است هنگام تعویض قطعه، به نصب و جای گذاری دقیق آن توجه کنید.
دسته موتور در خودرو ضربه ها را دفع و از لرزش ها جلوگیری می کند و در زمان نیم کلاج , شتاب گیری و ترمز شدید و تعویض دنده و موارد مشابه ضربه را دفع می کند و مانع لرزش در اتاق می شود.
دسته موتور گرد فلزی با قطعه ای آلمینیومی در وسط پلاستیک در دور آن به شکل دایره است و محل قرار گیری آن در زیر باطری است و از علل خرابی آن می توان به بازی بیش از حد معمول یا اصطلاحا گیجی در موقع شروع به حرکت اشاره کرد وظیفه دسته موتور تحمل وزن موتور است .