گاز نخوردن ماشین به چند عامل بستگی داره ومی تونه به ماشین اسیب جدی بزنه گاز.
1. اولین عامل ECU موتور .
2. نوسان در موتور ماشین .
3. گرفتن سوزن انژکتور .
4. خرابی پمپ بنزین .
5. گرفتن صافی بنزین .
6. استپر موتور.
7. سیستم برق ماشین (شمع.وایر.کویل .)
ECU. مغز تفکر ماشین محسوب میشه این قطعه توی اتاق ماشین قرار داره کار ECU شناسایی خطا واطلاعات گرفتن از سنسور های دیگه اگر این قطعه دچار مشکل بشه روی ماشین و گاز خوردن ماشین تاثییر زیادی داره .
2. نوسان درموتور :مواقعی که ماشین گاز نمیخوره یا خاموش و یا حتی دور موتور سریع پایین می اید توی موتور نوسان های زیادی ایجاد میشه که باعث میشه توی دور موتور بالا حرارت موتور خیلی بالا بره و باعث حتی جوش اوردن ماشین میشه .
3. گرفتن سوزن انژکتور : یکی از دلیل هایی که سوزن انژکتور گرفته میشه به اخر رسوندن بنزین میشه وقتی چراغ امپر بنزین روشن میشه باید سریعا به پمپ بنزین رفت دلیل اینکه نباید چراغ روشن بمونه اینه که املاحی که ته باک هستن از طریق صافی بنزین رد میشه و به سر سوزن انژکتور میرسه باعث گرفتی سوزن میشود و نمیزاره که بنزین به موقعه وارد بش و خوب تزریق بشه این عمل باعث خفگی خام سوزی و حتی باعث ریپ زدن گاز نخوردن ماشین میشود.
4. خرابی پمپ بنزین: یکی از دلایل از کار افتادن بنزین بی توجهی به درجه باک بوده وقتی درجه باک به پایین اومده تمام املاح ته باک رو با خود بالا میکشه زمانی که سطح بنزین پایین تراز پمپ بنزین باشه پمپ بنزین داغ کرده وباعث سوختن میشه این عمل باعث خاموش شد و یا حتی ریپ زدن میشه .
5. استپر موتور:استپر کار هوای ورودی و تنظیم کننده موتور ماشین رو داره اگر این قطعه خراب شده باشه دور موتور یا بالا میره یا باعث افت دور موتور میشه برق خودرو در این عمل تاثییر زیادی داره استپر یه وسیله برقی است
6.سیستم برقی:شمع وایر کوئل این سه مورد اگر ضعیف باشن هم باعث بد کار کردن ماشین میشن وهم باعث خاموش کرد و حتی ریپ زدن .مقدار کارکردن شمع ها حدودا بین 50000تا 65000میشه که ترجیح داده میشه زمانی که شمع ها عوض میشه وایر ها هم عوض بشه چون برق در ماشین تاثییر زیادی داره هم باعث برق دزدی میشه و هم بالا رفتن سوخ و هم خام سوزی این عمل باعث کم شدن افت دور موتور وخاموش کردن در دور های دور پایین میشه . مهم ترین دلیل گاز نخوردن ماشین باز موندن و به موقعه بسته نشدن دریچه باز هستش .بعضی موقعه ها دریچه زیادی باز می شود و دور موتور از 1000دور بالا می رود و بعضی از مواقع هم به زیر800 rpm میرود بهترین و استاندارد ترین باید بین 800 و 1000 باشه در این حال موتور اروم و بدون مشکل خاصی کار میکنه دریچه های گاز در بعضی از ماشین ها سیمی و بعضی ها هم برقی هستن . دریچه گاز در بعضی از ماشین ها که سیمی هستن با فشار دادن پدال گاز دریچه باز میشود و با برداشتن پا از روی پدال سریع به حالت اولیه بر میگرده و در اخرین مرحله استپر موتور کار میکنه که همون وظیفه تنظیم هوای را به عهده داره اگر استپر خراب بود و خوب عمل نکنه بهتر است تعویض کنید چون تعمیر کردن اون قطعه هیچ تاثییری نداره .در ادامه بحث دریچه گاز برقی دیگر نیاز به استپر نداره تنظیم کردن مقدار هوایی که وارد میشه توی حالت گاز دادن و یا موتور داره درجا کار میکنه به عهده دریچه گازبرقی و تعیین کننده دبی هوا چقدر باشه در دو مدل دریچه گازی سیمی و برقی وقتی استارت زده میشه ماشین روشن میشه دور موتور به بالا میره و بعد از مدتی به ارامی به حالت اولیه بر میگرده توی سیستم دریچه از سیمی این عمل دست استپر است وقتی ماشین خاموش میشه استپر به عقب میره و راه هوای ورودی رو باز میکنه تا با هوای ورودی موتور ماشین راحت تر کار میکنه اما توی دریچه برقی این وظیفه به عهده دریچه اس با بسته شدن سویچ دریچه کمی بیشتر از حالتی که ساکن هست باز میشه وهمینطور میمونه تا زمانی که استارت زده بشه وهوای مورد نیاز موتوربا استارت موتور زده تامین میشه . واقعی که ایراد فگی ریپ یا با افت فشار دور موتور و حتی بالا رفتن به دریچه گاز و سنسورهای هوا نگاه کنید جزو اصلی ترین قطعه های خودرو بشمار میاد.