• تفتان همیشه همراهتان
  • 021-38426000
  • info@taftanparts.ir
LogoLogoLogoLogo
  • صدای مشتری
  • همکاری با ما
    • استخدام
    • فرم پیمانکاران
    • درخواست نمایندگی
  • کد جایزه/گارانتی
  • جستجو
  • خانه
  • محصولات
    • کاتالوگ محصولات
    • پژو 405 و پارس
    • پژو 206
    • سمند
    • پراید
    • زانتیا
    • ال 90
    • ریو
    • تیبا
    • روآ، آریسان و RD
    • پیکان
    • نیسان
  • درباره ما
    • سخن مدیر عامل
    • استراتژی
    • تاریخچه برند
    • در یک نگاه
    • تماس با ما
  • دانستنیها
  • En/Ar
✕
            No results See all results
            • خانه
            • دانستنیها
            • دانستنیها
            • پروانه فن پیکان
            پتانسیومتر
            11 بهمن 1400
            پروانه فن رادیاتور نیسان
            12 بهمن 1400
            موضوعات
            • دانستنیها
            برچسب ها
            parvane_fan_peykan_6par

            پروانه فن پیکان

            با پروانه فن پیکان و اصطلاحات مربوط آشنا میشویم ...

            احتمالا شما نیز متوجه وجود پروانه در قسمت جلویی خودروها شده اید که در بسیاری حالت در حالت چرخیدن است. علت وجود پروانه در خودروها به دلیل گرمای شدیدی است که در اثر عمل احتراق در خودرو تولید می شود و این موضوع سبب گرم شدن محیط اطراف موتور نیز می گردد. همان طور که می دانید آب درون خودرو توسط واتر پمپ به دور موتور در حال چرخیدن است از این رو گرمای موتور به آب داده می شود. گرمای آب نیز می بایست گرفته شود تا بتواند عمل خنک کردن موتور خودرو را انجام دهد. آب پس از آنکه به دور موتور می چرخد وارد رادیاتور شده و از این طریق خنک می شود. آب موجود در رادیاتور خودرو طی فرآیند دو مرحله ای خنک می شود. اول اینکه از یک مسیر طولانی با سطح مقطع کم عبور کند و یا در زمان عبور از رادیاتور از طریق برخورد هوای محیط پیرامون با آب خودروها از پروانه ها کمک می گیرند تا بتوانند عملکرد عبور هوای محیط را در رادیاتور انجام دهند. پروانه خودرو وظیفه اصلی به جریان انداختن هوا و عبور آن از رادیاتور را به عهده دارد. می توان گفت پروانه خودرو به عنوان یک دمنده عمل می کند. نیروی لازم برای به چرخش درآوردن پروانه از باتری تامین می شود. به این طریق که در سیستم الکتریکی نیروی یک موتور الکتریکی به پروانه منتقل شده و نیروی برق باتری به موتور متصل می گردد و موتور پروانه را به چرخش در می آورد. تنها زمانی که دمای آب افزایش می یابد شروع به کار می کند. در خودروهای کاربراتور فشنگی تعبیه شده است که با گرمای آب در ارتباط است و به محض افزایش گرمای آب فشنگی سبب اتصال جریان برق به موتور الکتریکی یا همان فن خودرو می شود. اما در خودروهای انژکتور عملکرد فشنگی برعهده سنسور دمای آب است. اگر فشنگی یا سنسور دما دچار خرابی گردد فن خودرو دائما کارمی کند تا هنگانی که مشکل برطرف گردد.

            parvane_fan_peykan_8-par
            کاربر سایت
            کاربر سایت

            مطالب مرتبط:

            12 بهمن 1400

            بست پنجه ای پراید


            اطلاعات بیشتر
            12 بهمن 1400

            منبع انبساط خودرو


            اطلاعات بیشتر
            12 بهمن 1400

            مخزن روغن هیدرولیک فرمان پژو 405، پارس، سمند


            اطلاعات بیشتر
            12 بهمن 1400

            لوله هواکش x5 دوگانه سوز


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            38426000 (21)98+

            Info@taftanparts.ir

            telegram.me/taftanpartco

            instagram.com/taftanpartco

            twitter.com/TaftanP

            امور مشتریان : 47-88652244-021

            کدپستی : 1511943959

            :: کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تفتان پارت ایرانیان میباشد :: 2021©
                      No results See all results