• تفتان همیشه همراهتان
  • 021-38426000
  • info@taftanparts.ir
LogoLogoLogoLogo
  • صدای مشتری
  • همکاری با ما
    • استخدام
    • فرم پیمانکاران
    • درخواست نمایندگی
  • کد جایزه/گارانتی
  • جستجو
  • خانه
  • محصولات
    • کاتالوگ محصولات
    • پژو 405 و پارس
    • پژو 206
    • سمند
    • پراید
    • زانتیا
    • ال 90
    • ریو
    • تیبا
    • روآ، آریسان و RD
    • پیکان
    • نیسان
  • درباره ما
    • سخن مدیر عامل
    • استراتژی
    • تاریخچه برند
    • در یک نگاه
    • تماس با ما
  • دانستنیها
  • En/Ar
✕
            No results See all results
            • خانه
            • دانستنیها
            • دانستنیها
            • پروانه فن خاری
            توپی سر کمک جدید EF7
            1 دی 1400
            پایه دسته موتور
            7 بهمن 1400
            موضوعات
            • دانستنیها
            برچسب ها
            پروانه-فن-خاری

            پروانه فن خاری

            با پروانه فن خاری ، کاربرد آن و اصطلاحات مربوطه آشنا میشویم ...

            در قسمت جلوئی خودرو یک پروانه قرار دارد، که بیشر اوقات در حال چرخیدن می باشد. در موتور خودرو در اثر احتراق، گرمای فوق العاده زیادی تولید میشود، که مقدار زیادی از آن به محیط منتقل می‌شود. آب خودرو توسط پمپی به نام واتر پمپ در حال چرخیدن دور موتور است، تا بتواند گرمای موتور را بگیرد و موتور را خنک کند. برای اینکار، آب پس از چرخیدن به دور موتور، وارد رادیاتور شده و طی دو فرایند، عبور از یک مسیر طولانی با سطح مقطع کم و برخورد هوای محیط با آب در تمام مدت عبور از رادیاتور، خنک می‌شود. در این‌جا پروانه کار پس دادن هوا (عمل دم) را انجام می دهد تا با به جریان انداختن هوا و عبور دادن آن از رادیاتور، آب را خنک کند. در گذشته، نیرو پروانه از موتور خودرو گرفته می‌شد، که این روش با معایبی همچون کارکرد یکسره پروانه و ایجاد صدای زیاد همراه بود. اما در سیستم الکتریکی امروزی، نیروی لازم برای چرخش پروانه از باتری خودرو گرفته می‌شود. به این‌صورت که، نیروی موتور الکتریکی به پروانه و نیروی برق باتری به موتور متصل است. در این سیستم دیگر خبری از کارکردن مداوم و همیشگی فن نیست و تنها با بالا رفتن دمای آب، پروانه روشن شده و شروع به چرخش می‌کند. در واقع در سیستم های انژکتوری امروزی، سنسور دمای آب، دمای بالا را به ECU منتقل می‌کند و ECU دستور روشن شدن فن را می‌دهد. علائمی همچون از کار افتادن و ضعیف شدن عملکرد فن، بالا بودن دمای موتور با وجود کارکرد فن، شنیدن صداهای اضافی و احساس ارتعاشات غیر طبیعی، روشن شدن چراغ چک خودرو، نشان دهنده وجود مشکل در سیستم فن خودرو می‌باشد .



            مدیر سایت
            مدیر سایت

            مطالب مرتبط:

            12 بهمن 1400

            بست پنجه ای پراید


            اطلاعات بیشتر
            12 بهمن 1400

            منبع انبساط خودرو


            اطلاعات بیشتر
            12 بهمن 1400

            مخزن روغن هیدرولیک فرمان پژو 405، پارس، سمند


            اطلاعات بیشتر
            12 بهمن 1400

            لوله هواکش x5 دوگانه سوز


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            38426000 (21)98+

            Info@taftanparts.ir

            telegram.me/taftanpartco

            instagram.com/taftanpartco

            twitter.com/TaftanP

            امور مشتریان : 47-88652244-021

            کدپستی : 1511943959

            :: کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تفتان پارت ایرانیان میباشد :: 2021©
                      No results See all results